Да лакше савладамо градиво!

НАСТАВА И УЧЕЊЕ ТРАЈУ И У ВАНРЕДНОЈ СИТУАЦИЈИ.  КАКО ДА ЛАКШЕ САВЛАДАМО ГРАДИВО?

Драги наши ђаци!

Једном је један мудар човек рекао:

„ Учење је најсјајнија и најзабавнија игра у животу. Сва деца верују у то од рођења све док их ми, одрасли, не уверимо у то да је учење врло тежак и непријатан посао.“

Жалосно је, али је управо тако! Систем је такав да често учимо под великим притиском, под тензијом, учимо због оцене, учимо да задовољимо очекивања одраслих… А она природна, детиња радозналост, полако бледи и ишчезава… Драги ђаци, немојте дозволити да вам се тако нешто догоди!

Знам да вам у овој, ванредној ситуацији, учење није приоритет, али имајте на уму да ће она проћи и да се живот наставља. А учење у кућним условима,  пружа вам могућност да радите опуштеније, без тензије због мањка времена и без јурњаве за оценама.

Па ево и неких смерница и научно потврђених стратегија да учење буде успешније , али и пријатније:

  1. Одредите стално место за учење ( исти простор ствара рутину и подстиче навику)
  2. Средите простор у којем учите, склоните телефон, видео –игре и све остале ствари које одвлаче пажњу. Уосталом, сређен, организован простор утиче на то да и наше мисли буду више сређене и организоване
  3. Имате времена на претек- креирајте ваш лични план учења и забаве; прецизирајте време за учење, време за одмор и време за друге активности; направите дневни распоред активности , окачите га изнад радног стола и доследно га се придржавајте
  4. Правилно поставите своје циљеве- имајте увек на уму који је крајњи циљ усвајања конкретног садржаја , шта желите да постигнете
  5. Сами креирајте неку личну мотивациону поруку, као на пример- ЈА ТО МОГУ, УЧИМ СА ЛАКОЋОМ, УСПЕШАН/А САМ У УСВАЈАЊУ НОВИХ САДРЖАЈА  и сл; испишите је и ставите на видно место.
  6. У току самог процеса учења, веома је важно и квалитетено управљање временом. Како да успешно управљамо временом и притом будемо веома ефикасни, учи нас такозвана ПОМОДОРО ТЕХНИКА. Она се базира на истраживањима која показују да су кратке сесије са паузама између, ефектније за учење од дугачког седења без прекида. Наиме, током интервала од 25 минута није дозвољено прекидање учења, гледање у телефон или сурфовање интернетом. Тек током  паузе од 5 минута ученик може да одлучи како ће провести време ( може да устане, да се протегне, освежи се, шта год жели…). Након тога, поновити овакве интервале још два пута. Старији основци можда не успеју да заврше целокупан домаћи за 3 интервала, па након трећег треба направити  паузу од 20 минута, након које треба наставити са истим интервалима.
  7. И, најважније, ВЕРУЈТЕ У СЕБЕ-ОСТВАРИЋЕТЕ ВЕЋИ УСПЕХ АКО ВЕРУЈЕТЕ!

 

Јелена психолог

Прочитајте још

Измене школског календара

Министарство просвете обавештава да је дошло до промене школског календара и издаје следеће упутство за основне школе: од 13. до 16. априла 2020. (понедељак-четвртак) одвијаће се настава на даљину према најављеном распореду часова и друге активности које школе планирају за ученике. од 17. до 20. априла 2020. (петак-понедељак) – пригодни […]