ПОШТОВАНИ РОДИТЕЉИ БУДУЋИХ ПРВАКА

 

 

Школску годину уписују ученици  којi до почетка школске године имају најмање шест и по, а највише седам и по година.

Уписна процедура обавља се у складу са свим законима Републике Србије који обухватају овај процес.(чл. 98. Закона о основама система образовања и васпитања).

Школа је дужна да упише дете које има пребивалиште на подручју школе. Школа може да упише и дете са подручја друге школе, на захтев родитеља, а у складу са просторним могућностима школе. Родитељ може да изабере основну школу у коју ће да упише дете, о чему подноси захтев изабраној школи (секретару школе) 

Приликом уписа родитељ предаје тpажена докумената и потребне информације. Затим секретар заказује тестирање код психолога школе.

 

Потребна документација за упис ученика:

- Извод из матичне књиге рођених (може и фотокопија)

 -Потврда о похађању припремног предшколског

 -Лекарско уверење – доставља се накнадно, након обављеног систематског прегледа у здравственој установи.

 

 

                                                       Корисни савети за родитеље будућих првака:

Полазак у школу је врло значајан доживљај за дете. Од првог утиска детета о школи зависи успешност његовог целог даљег школовања, па се може сматрати и пресудним тренутком за цео живот детета. Поласком детета у школу, круг око њега се шири и у његовој активности игра више није доминантна, учење постаје његова основна активност. Дете ће напредовати у школи и лепо ће се осећати у друштву својих вршњака ако код њега формирамо позитиван однос према школи, обвезама које га чекају, учитељу,вршњацима…

Деца пре поласка у школу морају да обаве систематски преглед код педијатра, специјалисте за ОРЛ, офталмолога и логопеда, а испитивање детета и проверу спремности за школу обавља психолог. Први сусрет са школом, тестирање код психолога ствара већу трему родитељима него деци.

– Није потребно припремати дете за тестирање. Од детета се не очекује да зна сва питања нити да уради све задатке. Сасвим је у реду и очекивано да погреши и нешто не зна. Дозволите психологу да реално процени зрелост детета за полазак у први разред и евентуално Вам да неке смернице како да додатно припремите Ваше дете за школу . Пре тестирања је корисно да упознате дете са процедуром која следи, објаснити му да ће остати са психологом где ће причати, одговарати на нека питања, решавати задатке, склапати фигуре …

– Не оптерећујте дете вашим очекивањима. Не секирајте се уколико дете не зна да чита, пише, сабира,… то је потпуно у реду, будући да је задатак школе и учитеља да свему томе научи дете.

Тестови за испитивање будућих првака

Тестирање будући првака вршипсихолог школе на матерњем језикудетета. При тестирању деце примењејују се стандардни поступци и инструменти који су препоручени од стране овлашћене стручне организације.

Уколико школски психолог нијеу могућности да тестира дете на његовом матерњем језику у таквим случајевима ангажује се преводилац на предлог савета националне мањине, чији језик дете говори.

Ранији упис деце у први разред

Деца старости од шест до шет и по година могу да се упишу први разред, али тек након провере спремности за полазак у основну школу која се врши од стране школског психолога. Приликом тестирања примењују се инструменти и поступци препоручени од стране надлежних стручних организација.

На основу урађеног тестирања, психолог школе препоручује:

•           Упис детета у први разред, или

•           Одлагање уписа за годину дана и похађање предшколског програма

Уколико родитељ из било ког разлога сумња у одлуку о одлагању уписа, може да поднесе захтев за поновно тестирање комисији школе. Комисију школе сачињавају: педагог, психолог, учитељ и педијатар. Након поновног испитивања о спремности за упис, комисија доноси одлуку о упису детета у први разред или одлагању уписа на годину дана и похађања предшколског програма.

Каснији упис деце у први разред

Уколико дете није уписано у први разред услед здравствених проблема или неког другог разлога, а старије је од седам и по година, може се уписати у први или одговарајући разред након провере знања.

 

 

                    ДРАГИ РОДИТЕЉИ!

Ваше дете је на школском прагу. Помозите му да га пређе што лакше, са радошћу и
оптимизмом, оспособљено за оно што га чека, сигурно у себе, мотивисано за успех,
заинтересовано за учење.

КАКО?

1. РАЗГОВАРАЈТЕ И ИГРАЈТЕ СЕ СА СВОЈИМ ДЕТЕТОМ

Кроз разговор са дететом, сазнајте какво мишљење има о школи, шта од ње очекује, има ли
представу какве активности се изводе у њој, која му још појашњења требају.
Објасните му разлику између вртића и школе, испричајте шта га све чека у њој, без
застрашивања, али и без улепшавања.
Играјте се школе. Будите ђак , а оно учитељ. Замените улоге. Помозите му да разреши
могуће недоумице.


2. ПРИПРЕМИТЕ КУТАК ЗА УЧЕЊЕ И ПРИБОР ЗА ШКОЛСКЕ АКТИВНОСТИ

Простор за учење би требало припремити бар неколико месеци пре почетка школских
обавеза, како би дете постепено стицало навику места и развило тачност и одговорност. То
мора не бити засебна соба, довољан је један кутак у заједничкој просторији у којем ће дете
цртати, листати сликовнице, сецкати...
Покажите му и то колико је важно да учествује у одабиру свега што је потребно за школу
(наравно, у складу са могућностима).


3. РАЗВИЈАЈТЕ САМОСТАЛНОСТ И САМОДИСЦИПЛИНУ

Нека уз вашу помоћ дете савлада активности као што су одржавање свог кутка и извршавање
прилагођених задатака код куће (скупљање играчака пред спавање и сл.). То је један од
предуслова за формирање навика за учење.
Инсистирајте да се само облачи, везује пертле, усваја правилно хигијенске навике.

4. НАПРАВИТЕ ЗАЈЕДНИЧКИ РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ

Пред сам полазак у школу, направите распоред дневних активности.
Унесите све активности – од буђења, до времена за дружење и одласка на спавање. Дете
тако стиче навику да увек учи у одређено време, чиме се побољшава пажња и концентрација.

5. ИЗНЕСИТЕ ПОЗИТИВНЕ СТАВОВЕ О ШКОЛИ

Веома је важно да се пред дететом изражава позитивно мишљење о школи и да своје дилеме
и страхове не показујете пред њим.
Немојте градити слику идеалног учитеља, већ слику реалног човека који помаже деци да
науче многе занимљиве ствари. Не мора да значи да ако је детету комшије ''одговарао'' један
учитељ, да ће тако бити и са Вашим дететом. Сви ће научити да читају, пишу, рачунају,
позитивно размишљају, друже се. А деца су, ако нису у питању екстремне ситуације,
прилагодљива, навикну се и на различите типове учитеља и на различите начине учења.
Према томе – ОПРЕЗ!!! Ако се и поведе разговор о овим темама, трудите се да будући првак
не буде учесник разговора.

6. ПОКАЖИТЕ ЕМОЦИЈЕ И БУДИТЕ ПОДРШКА СВОМ ДЕТЕТУ

Најважније од свега јесте безгранично показивање емоција. Покажите детету колико сте
срећни и поносни на њега што креће у школу, покажите да га цените и прихватате, да
уважавате и његова интересовања и способности.
Будите умерени са негативним критикама јер оне продубљују осећај несигурности и
неуспеха. Похвалите га кад нешто добро уради и кад се труди. Будите особа од поверења за
своје дете, пружите му родитељску сигурност, покажите спремност да помогнете у решавању
тешкоћа.

Много стрпљења и среће на путу ка стицању знања!
Увек смо спремни за сарадњу, спремни смо да помогнемо, јер ту смо због ВАШЕ и НАШЕ деце.

 

Психoлог Ваше школе